Co vzít s sebou na soustředění do tepla? (1. část)

26.02.2018 16:22

Co vzít s sebou na soustředění do tepla? (1. část)

Většina z nás se již nemůže dočkat opravdového jara, a tak se mu vydává naproti do teplejších krajin. Vyrážíme za kratším či delším soustředěním v teple s cílem najet základní kilometráž a po návratu pak pokračovat v již přijatelnějších domácích klimatických podmínkách.

Nemluvím teď o těch, kteří jezdí doslova celoročně (a takových „bláznů“ není málo) a kteří jedou do tepla především ukázat, jak jsou na tom dobře a zničit v prvních dnech pár nezkušených, co na kole venku letos ještě neseděli. Na tyhle „prestižáky“ pozor! Nenechejte se strhnout jejich aktivitou a tempem, mohou si to na rozdíl od nás ostatních „trenažéristů“ dovolit.

V následujících dvou článcích se nebudu věnovat lokalitám, kde je opravdové teplo (Austrálie, JAR apod.), neboť ty se většiny z nás netýkají. Další jarní destinací jsou Kanárské ostrovy, kde je sice také teplo, ale spolehnout se na to dá jen na pobřeží. Pokud vyrazíte do hornatého vnitrozemí, může vás změna podmínek dosti překvapit až zaskočit. To už je pro našince dostupnější lokalita, takže té už se můj článek týkat bude. Především ale půjde o jižní evropské lokality (Španělsko, Malorka, Itálie, Chorvatsko apod.), kam vyrazí většina z nás.

A právě na to, co si vzít s sebou na soustředění do těchto oblastí bych se chtěl ve svých článcích zaměřit. Takže co všechno zabalit?

Oblečení

Nebudu tady vyjmenovávat všechny součásti funkčního prádla, druhé a třetí vrstvy, ale vezmu to obecně. Připravte se na to, že v těchto oblastech sice v této době panuje celkem stabilní počasí s teplotami okolo 20 stupňů, může zde však nastat téměř cokoliv. Může být oněch dvacet a víc, slunečno a my můžeme vyrážet v krátkých kalhotách a dresu s krátkým rukávem, ale stejně tak se teplota může přiblížit nule a my budeme najednou potřebovat zateplené oblečení (Pro Kanárské ostrovy toto může nastat jen v horském vnitrozemí). Proto je opravdu potřeba počítat se všemi variantami, včetně těch měnících se, kdy je ráno zima, ale odpoledne teplo a večer zase zima. My se pak musíme v průběhu tréninku nejdříve postupně svlékat a potom zase vrstvy přidávat. Takže rukávky, vesty, rukavice, čelenky a všechny další návleky nejsou vůbec od věci. V podstatě to samé platí u triatlonistů pro běžecké oblečení. Dost pravděpodobná je i možnost deště, takže nezapomenout pláštěnku.

Co se týká ostatního oblečení, vystačíme si s něčím pohodlným na pokoj a na spaní, a s něčím do společnosti na večerní pivko, pokud tedy nechceme nafintěné „dovolenkáře“ pobuřovat pobytem v restauraci v cyklistickém dresu nebo větrovce. To je však už na každém z vás.

Kdo plánuje návštěvu posilovny, a to jak cílenou v rámci plnění tréninkového plánu, nebo jen jako nouzovou alternativu (při nepřízni počasí), měl by se vybavit i pro tuto příležitost. Triatlonisté doma samozřejmě nenechají plavky a raději i plaveckou čepičku (mnohde ji vyžadují). Stejně tak slečny, protože se nám chtějí líbit, nezapomenou sáhnout i do části šatníku k tomu určené.

Kolo

Předpokládám, že ho den před odjezdem nevytáhnete z garáže a nehodíte bez kontroly použitelnosti do krabice! Neboť i ti z vás, kteří venku přes zimu nejezdí, si ho odzkouší minimálně na trenažeru (Zteřelé pláště a duše, rezavý řetěz, prasklý drát apod., tak nebudou překvapením). Při skládání do krabice nebo kufru na kolo věnujte zvýšenou pozornost všemu, co z kola sundáváte, aby něco z toho (sedlo, pedály apod.) nezůstalo doma! Pokud se cestuje autem, je to většinou zcela bez problémů, pokud autobusem, nemusí se úkonům jako vypolstrování krabice a systému, jakým do ní věci ukládáte, věnovat příliš pozornost.

U letecké přepravy však už ano. S koly se totiž při nakládání a vykládání z letadla nezachází zrovna „v rukavičkách“, a pokud dojde například k poškození karbonového rámu, nejen že si nezajezdíte, ale ani se nedočkáte odpovídající finanční kompenzace. V této souvislosti bych zmínil i možnost, se kterou se řada z nás již setkala například u lyžařského vybavení – vše si můžete půjčit až na místě. Tato možnost existuje i u kol a na řadu míst už tak můžete cestovat pouze s oblečením a tretrami. Kvalitní kolo si totiž pak půjčíte na místě. Já však dávám přednost vlastnímu stroji.

Nářadí

Nezapomeňte si přibalit to nářadí, které používáte k demontáži s sebou. Přibalte si sebou navíc i pár dalších maličkostí, které by se mohly hodit (k tomu se ještě dostaneme). Jistě jste si všimli, že zkušení sportovci-cestovatelé, nemají v krabici nebo kufru na kolo jen kolo samotné, ale i spoustu dalších věcí, takže tohoto prostoru také využijte a nasměrujte sem například boty, náhradní obutí, plavecké pomůcky, část oblečení apod. Zásadně ale jen takové věci, které nemohou při kontaktu kolo poškodit (nebo dobře polstrované) a věci, které se nemohou vysypat.

A rada na závěr. Pokud budete balit tak dlouho, jako já píši tyto články, tak si vezměte v práci den před odjezdem raději dovolenou… ;)

… pokračování příště.

Martin Matula


Partneři

    

                         Partneři     

                       


           


O nás

MŮJTR1ATLON je oficiální projekt České triatlonové asociace, který otevírá brány pro nové zájemce o triatlon. Zkuste si letos svůj první aquatlon, duatlon nebo triatlon, ať už ve štafetě nebo na vlastní pěst. Zažijte novou dávku adrenalinu, vyberte si některý z našich doporučených závodů a dejte si svůj první závod jako novou výzvu pro letošní rok.

Novinky e-mailem

Novinky e-mailem
           

Nahoru ↑

© 2018, Česká triatlonová asociace – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing