Jakou dobu sedět na trenažeru nebo válcích

28.11.2019 17:13

Jakou dobu sedět na trenažeru nebo válcích

Asi to přijde na mysl každému. Je dobré v zimě, kdy je ježdění na kole venku nemožné, vysedávat dlouhé hodiny na trenažerech a válcích a má to nějaký významný efekt? Znám spoustu lidí, pro které jsou několikahodinové tréninky „pod střechou“ naprosto běžnou záležitostí a mimo to, že to „usedí“ (rozuměj-že to přežijí jejich sedací partie), není to pro ně problém ani psychický.

Sám vím, že bych to nezvládl a tak se o to ani nepokouším. Doma na trenažeru vydržím s obtížemi hodinku při sledování dobrého sportovního pořadu v televizi a dvouhodinovku zvládnu maximálně tak na spinningu, když je na co koukat.  A ani toho nemusím litovat, protože ze zkušenosti vím, že je to vlastně dobře. Delší tréninky na kole bohatě nahradí běžky a silovější přípravu vybíhané svahy a příprava v posilovně. Kolo přes zimu je potřebné především pro procvičování cyklického pohybu kulatého šlapání a trénink inervace zapojování svalových skupin při tomto pohybu. Proto se na válcích a trenažeru používá s oblibou vyšší frekvence šlapání a dokonce i šlapání jednonož.

Lepší než mnohahodinové vysedávání na trenažeru při stále stejné intenzitě a frekvenci šlapání je kratší trénink, ale pestrý co do frekvencí šlapání a používaných intenzit. Jasným důkazem je „plochá“ výkonnost u sportovců, co trávili v zimě na trenažeru hodiny a hodiny na jarních závodech nebo i soustředěních, kdy mají sice „našvihanou“ vysokou kilometráž, ale při prvním zrychlení nebo ostřejším kopci ihned odpadají z balíku. Důvodem je absence tréninku při vyšších wattech v celém zimním období, nekompenzovaná posilováním, nebo silovým tréninkem. Pro triatlonisty to samozřejmě platí dvojnásob. Přes zimu by pro ně základem nemělo být kolo „pod střechou“, ale především plavání a běh, doplněný o posilovnu a se zařazením běžek a dalších doplňkových aktivit. Trenažer a válce v omezené míře kvůli svalové inervaci a technice šlapání. Důraz na cyklistiku přijde na jaře a najíždění kilometrů bude hlavní náplní jarní přípravy.

Neztrácejte proto čas dlouhými hodinami na trenažerech a válcích, neboť výsledný efekt se zdaleka nebude rovnat vynaloženému úsilí. Úplně ale kolo přes zimu neodložte, jinak se na jaře budete do alespoň ucházející cyklistické formy hodně dlouho dostávat.


Partneři

    

                         Partneři     

                       


           


Akce

S ohledem na aktuální situaci Vám zatím bohužel nemůžeme doporučit příliš mnoho příležitostí ke startu. Ale to neznamená, že byste na svůj cíl a záměr, vyzkoušet si triatlon, měli rezignovat! Sledujte aktuální informace zde i na serveru triatlon.cz. Aktuální termínovku najdete na czechtriseries.cz

Zde na stránkách M1T najdete spoustu užitečných informací, jak se připravovat i v domácích a velmi omezených podmínkách! Držíme Vám palce!

O nás

MŮJTR1ATLON je oficiální projekt České triatlonové asociace, který otevírá brány pro nové zájemce o triatlon. Zkuste si letos svůj první aquatlon, duatlon nebo triatlon, ať už ve štafetě nebo na vlastní pěst. Zažijte novou dávku adrenalinu, vyberte si některý z našich doporučených závodů a dejte si svůj první závod jako novou výzvu pro letošní rok.

Novinky e-mailem

Novinky e-mailem
           

Nahoru ↑

© 2020, Česká triatlonová asociace – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing