Novinky

Základní pravidla triatlonu

Jako každý sport, je i triatlon a jeho soutěže regulován a určován pravidly. Tato pravidla jsou uveřejněna na stránkách České triatlonové asociace. Dnes vás seznámíme alespoň s těmi základními, která by měl znát i začínající triatlonista.

Mentální trénink - pozornost a koncentrace

S koncentrací se setkáváme v každém sportu takřka denně. I tyto činnosti můžeme v rámci tréninku rozvíjet. Koncentrace, cílená pozornost tedy znamená vědomé soustředění na prováděnou činnost, sledování vlastních myšlenek a vlastních pocitů.

Speciální posilování pro cyklistiku

I v případě domácí cyklistické přípravy je důležité do tréninku zařazovat speciální posilování zaměřené na tuto disciplínu. Rozbije pocit stereotypu a bude mít příznivý vliv také na přechodové části triatlonu.

Triatlon - co to je???

Triatlon - co to je???

27.03.2020 09:23

Tyto stránky připravujeme nejen pro ty z Vás, kteří se již rozhodli, že do TOHO jdou!

Ale chceme v rozhodování pomoct i těm, kteří zatím jen váhavě a s obavami přemýšlejí a zvažují, tápou a hledají co nejvíce informací - jak, kde, s kým, s čím, zvládnu to, nezvládnu ...

Plavecké posilování s EXPANDERY

Vděčným tréninkovým prostředkem při posilování plaveckých záběrů (i posilování celkově) v domácích podmínkách jsou expandery (posilovací gumy). Níže je uveden krátký tréninkový program, který obsahuje devět cviků. Autorem tréninku je Martin Hotový, sportovní ředitel ČTA.

Mentální trénink triatlonisty

Vysoká mentální odolnost a připravenost není záležitostí pouze vrcholových sportovců, ale může výrazně ovlivnit výkon závodníků všech výkonnostních kategorií.

Cyklistický trenažér + posilování

Další alternativy domácí cyklistické přípravy v kombinaci s posilovacími cviky vám přinášíme v materiálu, který připravil sportovní ředitel ČTA Martin Hotový

Jak posílit imunitu?

Jak posílit imunitu?

20.03.2020 17:43

Šíření (nejen) koronavirové nákazy staví před sportovce hlavní úkol: zůstat zdraví. Intenzivní vytrvalostní trénink obecně imunitu zhoršuje a triatlonisté tím pádem patří mezi nejohroženější skupiny. Jak tedy trénovat, abyste svou imunitu nezatížili a nezhoršili až příliš?

Cyklistický trenažér

Cyklistický trenažér

18.03.2020 09:31

Pro trénink cyklistiky v domácím prostředí existuje celá řada variant a možností. Asi nejschůdnější cestou je použití cyklistického trenažéru, kde se zadní kolo upíná do speciálního brzdícího mechanismu. Je to cenově nejdostupnější a současně pro každého technicky nejsnáze zvládnutelná alternativa domácí cyklistické přípravy.

Plavecká gymnastika

Plavecká gymnastika

17.03.2020 11:59

Asi nejsložitější situace v přípravě triatlonisty je aktuálně v plavání. Bazény jsou zavřené a „volnou“ vodu zatím asi ještě dlouho nebude možné využít. I přesto však lze nalézt řadu příkladů a návodů, jak plaveckou přípravu alespoň simulovat v domácím prostředí. Tímto příspěvkem zahajujeme sérii článků na téma domácí individuální příprava.


Partneři

    

                         Partneři     

                       


           


Akce

S ohledem na aktuální situaci Vám zatím bohužel nemůžeme doporučit žádný vhodný závod. Ale to neznamená, že byste na svůj cíl a záměr, vyzkoušet si triatlon, měli rezignovat!

Zde na stránkách najdete spoustu užitečných informací, jak se připravovat i v domácích a velmi omezených podmínkách! Držíme Vám palce!

O nás

MŮJTR1ATLON je oficiální projekt České triatlonové asociace, který otevírá brány pro nové zájemce o triatlon. Zkuste si letos svůj první aquatlon, duatlon nebo triatlon, ať už ve štafetě nebo na vlastní pěst. Zažijte novou dávku adrenalinu, vyberte si některý z našich doporučených závodů a dejte si svůj první závod jako novou výzvu pro letošní rok.

Novinky e-mailem

Novinky e-mailem
           

Nahoru ↑

© 2020, Česká triatlonová asociace – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing