Novinky

Ukázka tréninkového měsíce - listopad

Listopad pro většinu triatletů znamená start přípravy na nadcházející sezónu. Pro ty co preferují delší pauzu po sezóně, nebo končili sezónu později, tak je aktuální start přípravy začátkem prosince.

Výkonnost nelze udržet celoročně

Stejnou výkonnost nelze udržet celý rok na stejné úrovni a váš trénink tomu musí odpovídat. Jsou sporty zimní a jsou sporty letní. Jsou ale i sportovci, kteří mají hlavní sport v létě a v zimě závodí v nějakém doplňkovém nebo naopak.

Doporučení k posilování ve vytrvalostních sportech

Řada triatlonistů, běžců, cyklistů, lyžařů-běžců, plavců a dalších vytrvalostních sportovců do svých tréninkových programů posilování vůbec nezařazuje, což není úplně ideální. Jednak by mohli dosáhnout pozitivního efektu na svoji sportovní výkonnost, ale především by posílili ty partie, které jsou v jejich sportech zanedbávané a odstranili by tak významné svalové dysbalance oproti partiím preferovaným, až přetěžovaným.

Trénovat v podzimních plískanicích, nebo se raději přestěhovat pod střechu?

Ideálem je třetí varianta a s úspěchem jsem ji spoustu let praktikoval. Přestěhovat se v tomto
období na jih Evropy, v mém případě na Sicílii a užívat si doznívajícího léta při velmi příjemných
teplotách vzduchu a částečně i moře. Dá se dokonce říci, že to bylo období, na které jsem se nejvíce
těšil. Tréninku už nebylo mnoho a veškeré sportování jsem si doslova užíval.

Kdo neumí plavat pomalu, nenaučí se plavat rychle

Tento článek dost souvisí s článkem o stereotypním tréninku, který k žádnému výraznému zlepšování výkonnosti nevede. U plavání o to více, že u něj hraje významnou roli technika a cit pro vodu.

Pozvánka na plavecký kemp s Martinem Matulou

Chtěli bychom Vás pozvat na víkendový plavecký kemp s Martinem Matulou. Tyto kempy budou zaměřené na zdokonalení plavecké techniky, případně u úplných začátečníků na naučení se základních plaveckých návyků, na kterých budou následně pracovat a rozvíjet je.

Stereotypním tréninkem se na vrchol nedostaneš

Tak jako už jsem se na těchto stránkách věnoval tématu tréninkových principů, které je potřeba dodržovat a tématu regenerace, dá se krásně navázat tématem, proč stereotypní trénink příliš nefunguje a výkonnost se brzy ustálí a zastaví na jednom bodě.

Září, říjen - přechodné triatlonové období

Září, případně říjen slouží triatletům k odpočinkovějšímu režimu po absolvované sezóně podle toho, jestli končí závodní sezónu posledními tuzemskými závody, nebo ještě pokračují v zahraničí (za mořem) a sezónu si tak prodlouží.

Duatlon Příbram

Duatlon Příbram

20.09.2018 11:33

Závěrečným závodem sezóny 2018 v sérii M1T byl duatlon v Příbrami. Pro začátečníky byl připraven vložený závod (5-20-6km), pro zkušenější borce dlouhý duatlon o vzdálenostech 5-60-15km.

Pozvánka na odborný triatlonový seminář

Vážení sportovní přátelé, dovolujeme si pozvat všechny trenéry triatlonu, především pak trenéry Sportovních center mládeže ČTA a Sportovních středisek ČTA na odborný seminář.


Partneři

    

                         Partneři     

                       


           


O nás

MŮJTR1ATLON je oficiální projekt České triatlonové asociace, který otevírá brány pro nové zájemce o triatlon. Zkuste si letos svůj první aquatlon, duatlon nebo triatlon, ať už ve štafetě nebo na vlastní pěst. Zažijte novou dávku adrenalinu, vyberte si některý z našich doporučených závodů a dejte si svůj první závod jako novou výzvu pro letošní rok.

Novinky e-mailem

Novinky e-mailem
           

Nahoru ↑

© 2019, Česká triatlonová asociace – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing