Novinky

Jak rozeznat krátkodobou únavu od dlouhodobé, hraničící až s přetrénováním?

Krátkodobá únava spojená s krátkodobým poklesem výkonnosti má prakticky vždy spojitost především s vyčerpáním energetických rezerv (glykogenu). Doplněním těchto rezerv dojde během relativně krátké doby jednoho až dvou dnů k rychlému zotavení a my můžeme opět podstoupit další náročný trénink.

Neobvyklé změny tepové frekvence a jejich příčiny

V předchozích článcích jste měli možnost načerpat spoustu informací o měření tepové frekvence, základních parametrech, co na ni má vliv a řadu dalších informací. A protože nastává řada situací ať už v průběhu tréninku, nebo po něm, nebo z dlouhodobějšího hlediska, kdy se naměřené hodnoty vymykají normálu, jsem tady se souhrnem nejběžnějších příčin.

Další okolnosti ovlivňující tepovou frekvenci

V minulém článku jsme si popsali jak TF ovlivňuje únava, stav trénovanosti, nervozita a psychický stav, co její změny znamenají a co z toho plyne pro naši přípravu. Jsou ale i další, vnější vlivy, jež TF ovlivňují a o nichž už jsem se ve stručnosti zmínil a dnes bych je chtěl probrat podrobněji.

Tepová frekvence: úvod do problematiky

Většina z vás, začínajících triatlonistů už jistě používá, nebo si brzy pořídí takzvaný sporttester-zařízení pro měření tepové frekvence.

Termínová listina doporučených závodů

Vytvořili jsme pro Vás seznam doporučených závodů, které se skvěle hodí pro Váš první start na multisportovním závodě. Více v článku.

Problematika svalových křečí, jejich příčiny a jak se jim vyhnout.

Neznám snad sportovce, který by nějakou tu křeč někdy nedostal. Pro někoho jsou křeče noční můrou, pro někoho občasným problémem, spojeným navíc s určitou konkrétní činností v určitém prostředí, pro někoho naprosto výjimečnou záležitostí.

Sportovní zátěžové testy:  jak naložit s jejich výsledky?

Jak jsme na tom výkonnostně, už tedy po testech víme. Stejně tak si na základě testů dokážeme sami, nebo s pomocí trenéra určit, jaká jsou naše jednotlivá tréninková pásma a podle nich si celý trénink nastavit. Ještě důležitější ale je, zaměřit se právě na ty oblasti, ve kterých máme největší nedostatky nebo které jsou doslova naší slabinou a tyto cíleným tréninkem odstranit nebo alespoň eliminovat. Dosáhneme tím mnohem většího tréninkového efektu než tréninkem zaměřeným na naše silné oblasti a ušetříme tak spoustu času a námahy.

Technika v triatlonu /odborný seminář/ – součást kurzu trenéra II. třídy ČTA

Česká triatlonová asociace si dovoluje pozvat všechny zájemce o triatlon, zejména však trenéry triatlonu, a zájemce o zisk II. trenérské třídy v TT na odborný seminář:

Sportovní zátěžové testy: průběh testů a co se měří

V úvodní části článku o zátěžových testech jsme si popsali výhody laboratorních testů a k čemu nám výstupy z nich poslouží. V závěru jsme si potom prošli „předehrou“ testů, jakou bylo měření antropometrických parametrů, plicních parametrů a laboratorním vyšetřením tělních tekutin. A nyní už na nás čeká samostatné testování, které je u vytrvalostních sportovců, ale i sportovců obecně, zaměřeno na diagnostiku aerobních schopností a schopností a výkonnosti oběhového a dýchacího systému.

Sportovní zátěžové testy: úvod do problematiky

Jak už jsem se zmínil v jednom z úvodních článků na téma trénink triatlonu na těchto stránkách, jsou zátěžové testy ideálním vstupem pro zahájení sportovní přípravy. Nejsou samozřejmě nezbytně nutné, ale poskytnou nám, případně našemu trenérovi spoustu informací, ze kterých se dá vycházet a které vám plánování tréninku a to, na co je potřeba se v tréninku zaměřit, velice usnadní.


Partneři

    

                         Partneři     

                       


           


O nás

MŮJTR1ATLON je oficiální projekt České triatlonové asociace, který otevírá brány pro nové zájemce o triatlon. Zkuste si letos svůj první aquatlon, duatlon nebo triatlon, ať už ve štafetě nebo na vlastní pěst. Zažijte novou dávku adrenalinu, vyberte si některý z našich doporučených závodů a dejte si svůj první závod jako novou výzvu pro letošní rok.

Novinky e-mailem

Novinky e-mailem
           

Nahoru ↑

© 2019, Česká triatlonová asociace – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing