Novinky

Příznaky přetížení a přetrénování

Všeobecnou problematiku přetížení a přetrénování jsem rozebral v předchozím článku. Zde nyní uvedu jednotlivé příznaky v několika oblastech, podle kterých se dá snadno rozpoznat, že v našem tréninku chybí dostatek odpočinku a doplňování energetických zásob, a do stavu přetížení až přetrénování postupně směřujeme:

Jak rozeznat krátkodobou únavu od dlouhodobé, hraničící až s přetrénováním?

Krátkodobá únava spojená s krátkodobým poklesem výkonnosti má prakticky vždy spojitost především s vyčerpáním energetických rezerv (glykogenu). Doplněním těchto rezerv dojde během relativně krátké doby jednoho až dvou dnů k rychlému zotavení a my můžeme opět podstoupit další náročný trénink.

Neobvyklé změny tepové frekvence a jejich příčiny

V předchozích článcích jste měli možnost načerpat spoustu informací o měření tepové frekvence, základních parametrech, co na ni má vliv a řadu dalších informací. A protože nastává řada situací ať už v průběhu tréninku, nebo po něm, nebo z dlouhodobějšího hlediska, kdy se naměřené hodnoty vymykají normálu, jsem tady se souhrnem nejběžnějších příčin.

Další okolnosti ovlivňující tepovou frekvenci

V minulém článku jsme si popsali jak TF ovlivňuje únava, stav trénovanosti, nervozita a psychický stav, co její změny znamenají a co z toho plyne pro naši přípravu. Jsou ale i další, vnější vlivy, jež TF ovlivňují a o nichž už jsem se ve stručnosti zmínil a dnes bych je chtěl probrat podrobněji.

Tepová frekvence: úvod do problematiky

Většina z vás, začínajících triatlonistů už jistě používá, nebo si brzy pořídí takzvaný sporttester-zařízení pro měření tepové frekvence.

Termínová listina doporučených závodů

Vytvořili jsme pro Vás seznam doporučených závodů, které se skvěle hodí pro Váš první start na multisportovním závodě. Více v článku.

Problematika svalových křečí, jejich příčiny a jak se jim vyhnout.

Neznám snad sportovce, který by nějakou tu křeč někdy nedostal. Pro někoho jsou křeče noční můrou, pro někoho občasným problémem, spojeným navíc s určitou konkrétní činností v určitém prostředí, pro někoho naprosto výjimečnou záležitostí.

Sportovní zátěžové testy:  jak naložit s jejich výsledky?

Jak jsme na tom výkonnostně, už tedy po testech víme. Stejně tak si na základě testů dokážeme sami, nebo s pomocí trenéra určit, jaká jsou naše jednotlivá tréninková pásma a podle nich si celý trénink nastavit. Ještě důležitější ale je, zaměřit se právě na ty oblasti, ve kterých máme největší nedostatky nebo které jsou doslova naší slabinou a tyto cíleným tréninkem odstranit nebo alespoň eliminovat. Dosáhneme tím mnohem většího tréninkového efektu než tréninkem zaměřeným na naše silné oblasti a ušetříme tak spoustu času a námahy.

Technika v triatlonu /odborný seminář/ – součást kurzu trenéra II. třídy ČTA

Česká triatlonová asociace si dovoluje pozvat všechny zájemce o triatlon, zejména však trenéry triatlonu, a zájemce o zisk II. trenérské třídy v TT na odborný seminář:

Sportovní zátěžové testy: průběh testů a co se měří

V úvodní části článku o zátěžových testech jsme si popsali výhody laboratorních testů a k čemu nám výstupy z nich poslouží. V závěru jsme si potom prošli „předehrou“ testů, jakou bylo měření antropometrických parametrů, plicních parametrů a laboratorním vyšetřením tělních tekutin. A nyní už na nás čeká samostatné testování, které je u vytrvalostních sportovců, ale i sportovců obecně, zaměřeno na diagnostiku aerobních schopností a schopností a výkonnosti oběhového a dýchacího systému.


Partneři

    

                         Partneři     

                       


           


O nás

MŮJTR1ATLON je oficiální projekt České triatlonové asociace, který otevírá brány pro nové zájemce o triatlon. Zkuste si letos svůj první aquatlon, duatlon nebo triatlon, ať už ve štafetě nebo na vlastní pěst. Zažijte novou dávku adrenalinu, vyberte si některý z našich doporučených závodů a dejte si svůj první závod jako novou výzvu pro letošní rok.

Novinky e-mailem

Novinky e-mailem
           

Nahoru ↑

© 2020, Česká triatlonová asociace – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing