Podzimní příprava pokračuje i přes covidová omezení

30.11.2020 13:05

Podzimní příprava pokračuje i přes covidová omezení

Situace organizovanému sportování bohužel stále nepřeje, ale to neznamená, že bychom museli na jakoukoliv sportovní přípravu a aktivitu rezignovat.

Počasí je, až na výjimky, relativně slušné, takže stále je tu možnost vyrazit za sportem někam do volné přírody.

Běh se dá provozovat v podstatě celoročně a za jakéhokoliv počasí. Aktuální období využijte hlavně pro nabíhání objemů - pomalejší, volnější dlouhé běhy, v nenáročném terénu a profilu.

Stejně tak a v podobném režimu můžete vyrazit na kolo. Vzhledem k povětrnostním podmínkám je v nynějším období vhodnější asi varianta horského (nebo krosového) kola v lehkém terénu - v lese tolik nefouká, navíc nejedete tak rychle, takže nemusíte ani tolik prochladnout. Samozřejmě, pokud je vhodné počasí a sucho, dá se stále jezdit i na silničním kole. Silnice ale bývají více znečištěné, je také horší viditelnost, takže hrozí větší nebezpečí defektu nebo nějaké dopravní komplikace.

Co se týče posilování, zbývá pouze domácí prostředí, nebo některá cvičiště v parcích a na venkovních sportovištích. Snažte se posilovat rovnoměrně všechny svalové partie, ideálně pracujte s váhou těla, využijte různých pomůcek pro posílení středu těla, vnitřního svalstva apod. Posilovny a fitness centra mají být již brzy otevřené, otázka je, jestli cvičení v roušce (dle nastavených pravidel) bude mít pro vaši fyzičku ten správný efekt!

Na domácí cyklotrenažéry je zatím ještě příliš brzy! Tuto psychicky náročnou přípravu si zatím nechte na opravdu špatné počasí a mnohem větší zimu, která nás jistě teprve čeká. Zatím se snažte využít všechny možnosti, které vám dosavadní povětrnostní podmínky nabízí.

Brzy již bude možné vyrazit i do lyžařských běžeckých stop. Což bude další příležitost pro rozšíření a zpestření podzimní a zímní tréninkové přípravy.

Pro toto období a pro všechny výše uvedené příklady a možnosti sportovní přípravy platí společné pravidlo -  zátěž by měla být spíše lehčí, ale po delší (dlouhou) dobu.

Stejně tak dbejte na správné oblečení - spousta amatérských sportovců běhá nedostatečně oblečená! To, že vám je (subjektivně) teplo neznamená, že je teplo vašemu organizmu a vašim kloubům a svalům! Zjednodušeně řečeno - měli byste být oblečeni tak, abyste po východu z domu cítili jen lehký chlad. Krátké kalhoty rozhodně nejsou vhodným oblečením při teplotách pod 10°C! Na kolo (i běžky) je vhodné přidat ještě jednu vrstvu. Čelenka je samozřejmostí.

Blíží se vánoční svátky, které letos budou nejspíše opravdu o "domácím krbu" a spoustě jídla a posedávání před televizí. Snažte se i přesto sportovat alespoň v rámci nastavených pravidel a omezení. A také se snažte udržet na "uzdě" své váhové přírůstky! :-)

Ať můžete v lednu opět naskočit do tréninkové přípravy na svůj první (?) triatlon!


Partneři

     

                         Partneři     

            

           


Akce

S ohledem na aktuální situaci Vám zatím bohužel nemůžeme doporučit příliš mnoho příležitostí ke startu. Ale to neznamená, že byste na svůj cíl a záměr, vyzkoušet si triatlon, měli rezignovat! Sledujte aktuální informace zde i na serveru triatlon.cz. Aktuální termínovku najdete na czechtriseries.cz

Zde na stránkách M1T najdete spoustu užitečných informací, jak se připravovat i v domácích a velmi omezených podmínkách! Držíme Vám palce!

O nás

MŮJTR1ATLON je oficiální projekt České triatlonové asociace, který otevírá brány pro nové zájemce o triatlon. Zkuste si letos svůj první aquatlon, duatlon nebo triatlon, ať už ve štafetě nebo na vlastní pěst. Zažijte novou dávku adrenalinu, vyberte si některý z našich doporučených závodů a dejte si svůj první závod jako novou výzvu pro letošní rok.

Novinky e-mailem

Novinky e-mailem
           

Nahoru ↑

© 2021, Česká triatlonová asociace – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing